lunes, 21 de marzo de 2011

Quarta ronda .


Descobreix la geometria jugant al Tangram.

El tangram és un antic joc xinès que consisteix en un quadrat de fusta que es divideix en set peces que poden col·locar-les de diferents maneres per formar tantes figures com ens suggereixi la nostra imaginació. El nivell de dificultat per a la construcció de les figures del tangram depèn molt de la capacitat de les persones de poder realitzar rotacions i reflexions mentals sobre les peces del joc, capacitat que és coneguda com intel·ligència espacial.

El tangram en un recurs didàctic senzill però alhora potent per a l'aprenentatge de la geometria ja que permet no només millorar com abans hem dit la visió espacial, sinó que també permet entre altres coses acostar als/les curiosos/es paradoxes geomètriques que segur cridaran la seva atenció.





Aquest és un vídeo que mostra la quantitat de figures que poden formar-se. Atreveix-te amb elles en el racó.



14 comentarios:

  1. El racó de va de nombres avui m'ha agradat molt. Hem fet un tangram amb goma eva.

    ResponderEliminar
  2. Aquesta bolta hem fet un tangram i m'agradaat molt.

    ResponderEliminar
  3. Hem fet un tangram i ens ha agradat molt ens hem entretengut bastant i també ens ha agradat construir el nostre propi tangram. Elena

    ResponderEliminar
  4. m'ha agraadat molt aquet racó perque ens entretenim i aprenem a la mateixa vegada...
    i es chulo constuir el teu propi tangram.
    ha set molt divertit

    ResponderEliminar
  5. M´ agradat molt el raco va de nombres perquè hem fet un tangram i he apres mès coses de la superficie , l'area i el perimetre.

    ResponderEliminar
  6. Els tangrams son molt divertits
    jugare tot el que pugi i quan pugi
    els tangrams moleeeeeeeeeeeen!!!!!!!!!!

    ResponderEliminar
  7. Els tangrams estan molt be, pero juliiiii na te agas el pelota pelottero, el raco a set molt diertit. Os aveis ado cuenta, estoy estudiando los puntos i las comas.

    ResponderEliminar
  8. Hola!!!!
    A jo m'ha agradat molt jugar al tangrams!!!!!!!
    A set molt divertit i sobretot perque hi havia en Joan.P. feia molta gracia!!!XD
    I em posat una musica molt guay!!!

    ResponderEliminar
  9. Aquesta ronda m'agradat bastant.
    Els tangrams estan be, ja que són divertits i entretinguts.

    ResponderEliminar
  10. Ens ha agradat molt el racó i el tangram per que es molt divertit peró es un poc difícil.

    ResponderEliminar
  11. Xenia tur cabrera12 de abril de 2011, 4:42

    Aquesta ronda m'a agradat bastant aquesta ronda em fet un tangram

    ResponderEliminar
  12. Mai m'hauria imaginat que amb les formes geometriques es poguesin fer coses de la realitat! ( Miquel Angel, sa frase es més bona que sa teva eeh!) Fer un tangram a ser divertit!! Sobretot m'ha agradat molt pel professor,estam molt contents de que ja hi siguis!!

    ResponderEliminar
  13. Ha estat molt bé fer un tangram, avui ha set molt divertit el racó.

    ResponderEliminar